Tack för oss!

Till alla medlemmar och intresserade.

Den 1a augusti 2019 togs beslutet att Norrköping IF kommer att dra ur seniorlaget ur seriespel samt att avsluta verksamheten permanent.
Under föreningens två verksamma år har mycket känslor utspelat sig, både bra och dåliga.

Från den första träningen i Sporthallen i augusti 2017, där allting började, till den Sista officiella matchen emot Guifpojkarna 16e Mars 2019 som innebar degradering till Division 3.

Inför vårt returmöte mot HK Järnvägen skrev Johan Allansson följande om Norrköping IF “Poplaget spelar ju varje match av ren kärlek till sporten och som om det vore en VM final, vilket i mina ögon är magiskt.”,
vilket vi hoppas har speglat föreningens syfte.

Föreningens motto har varit “Handboll ska vara roligt” och det har varit vår målsättning att visa upp den mentaliteten både på och utanför planen.
Några gånger har det misslyckats, många gånger har det lyckats. Vi vill tacka alla som stöttat oss på vår korta resa. Vi vill tacka för alla lovord som sänts till oss och vi hoppas att dem som inte tyckte om oss ifrån början kanske ändrade inställning på vägen.

Avslutningsvis, ett fortsatt lycka till skänker vi till alla ideella aktiva inom vår älskade sport. Må era eldsjälar aldrig sluta brinna.

Benen föder vargen.

/Styrelsen, Norrköping IF.